C.U.B.A



Cuba kau dengar
cuba kau cuba
diam bila ku cuba
tuk berbicara dengan kamu

Pernahkah kau ada
bila ku perlu
tuk meluahkan rasa hati

Dan bila kau bersuara
setia ku mendengar
agar tenang kau merasa

Siapa
sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila
tiada lagi teman bermain
kau pulang tuk dapatkan aku
itulah aku…padamu

Cuba kau lihat
cuba kau cuba
renung ke mata aku
bila ku kaku melihatmu

Pernahkah kau ada
bila ku perlu
tuk menyatakan rasa sakit
dalam diri

Dan bila kau perlu
setia ku menunggu
agar senang kau merasa

Siapa
sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila
tiada lagi teman bermain
kau pulang tuk dapatkan aku
itulah aku…padamu

Maafkan kerana aku tak pernah
terlintas tuk menulis pada mu
salahkan ku
tak mungkin lagi aku meminta
untuk kau mendengar..
untuk kau melihat ke mataku

Siapa
sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila
tiada lagi teman bermain
kau pulang tuk dapatkan aku
itulah aku…padamu



kebelakangan ini aku selalu mendengar lagu faizal tahir ni...
sape yang tak minat kat die kan...termasuk lah aku juga....
CUBA
semua orang mahu memcuba. tak kiralah ape jua pun. lagi-lagi kalu benda sesuatu yang baru
bagi kita...
lagu nie memberi semangat tuk aku terus memcuba atau kata lain 'try' 'test' dan segala
macam yang sesape boleh tafsirkan....
aku tau benda tu sesuatu yang agak mustahil dalam hidup aku...
orang selalu cakap yang kita perlu cuba bersungguh-sungguh sampai kita dapat ape yang kita nak....
betul ke..???
jika perkara tu sesuatu yang baik ape salah nya kan....
kadang-kadang dengan mencuba itu dapat membawa kepada kebaikan...
tak salah kalu kita cuba mengejar kepada kebaikan
so aku akan terus memcuba....mencuba sampai aku dapat ape yang aku impikan....
memang agak mustahil...tapi tak mustahil jugak kalu aku dapat sesuatu tu setelah penat memcuba...
nasib bukan ditangan kita...
hanya kuasa Tuhan saja yang dapat menentukan....
setiap kali solat...tak putus aku meminta doa supaya dicapaikan apa yang nak dicubakan itu
at least aku tidak berputih mata setelah memcuba dengan bersungguh-sungguh....
harap aku diberi kekuatan untuk memcuba sehingga akhir hayat aku...
semoga doa aku dimakbulkan sebelum memghembuskan nafas yang terakhir...
nak kata aku degil...yes i'm....
salah satu sifat yang aku tak dapat buang...
memang aku degil dan tak suka ornag memaksa aku...
kalu bab-bab ni memang pantang kalu orang memaksa melakukan sesuatu ynag bukan kemahuan aku...
sekali aku kata 'tidak' maka TIDAK lah...jika 'ye' maka ye lah...
selagi orang memaksa selagi itu aku kata kan TIDAK.....
ada jugak perkara yang boleh aku consider.....






p/s : bulan puasa tahun ini memang banyak menguji aku. allhamdulillah setakat ni aku masih dapat
melaksanak ibadah ini dengan sabar nya. rasanya raya tahun ni biasa-biasa aje....syukur




0 comments: