cerita semalam....



salam....
mmm...rahmadhan kali ni banyak cuti lah...
so...ape aktiviti yang korang abis kan masa cuti nie...
semalam kan ade cuti Nuzul Quran...last week monday gak cuti merdeka day...
i'm sure mesti ramai yang ambik kesempatan membeli belah untuk persiapan raya kan...
kalu tengok kal KL nie jem je memanjang....tak paham aku.
tension kan bawak keta jalan jem2 nie....sib baik aku penumpang jer.hehehheee...
korang yang jadi pemandu-pemandu berhemah nie paham-paham lah cket....
nie yang gune...1kereta sorang je.
mana tak nya sume nak kluar dengan kereta masing-masing....
weh...gune lah public transport...
kan banyak kerajaan sediakan...
dari korang-korang menghadap jalan berjem-jem tu baik gune public transport...
cepat pun cepat kan....
tapi bagi yang keluar 1 family 5-6 orang baik gune kenderaan sendiri kan....
rakyat malaysia kan semua pandai-pandai...
so pikir-pikirkan lah ye....

okey..bebalik pada rahmadhan tahun ini....
kali nie puasa aku banyak juga dapat berpuasa kat umah...
dah kata umah dekat..hehehe...
every week nak balik kan....mak masak lagi sedap
kalu kat segamt dulu tu 1st rahmadhan and akhir dekat-dekat raye je boleh puasa kat umah...
kali nie macam heaven sikit...hahahha...
kenapakah???
haruslah suka sebab dapat berbuka dan bersahur bersama keluarga tercinta....
semua ahli keluarga lengkap ade di rumah yang kecil itu.....
bersama-sama ahli ahli yang baru.....anak buah aku lah.hehehe...
penuh gak umah aku kali nie....meriah cket kan ade dak-dak kecik...
bagi anak-anak yang dah besar raye tu cam biasa je...
lain lah kalu dak kecik...diorang yang lagi excited nak raye kan....
nak dapat duit raye..mana tak nya...
teringat masa aku p beraye ngan jiran-jiran masa time-time mude dulu tu.hehehe...
abis 1 kawasan perumahan ktornag belasah....
okey lah...till now...
dah kul 12am...nak tido dah...
jom masuk tido.....
zzzzzzzzzzzz..................


p/s : tahun nie agak-agak dapat lagi ke duit raye..??? of coz lah...itu untung nya jadi anak bongsu.
ada abang-aband dan kakak-kakak yang baik hati lagi pemurah.hahahah...aku tak keje lagi okey...

0 comments: