shoping TIME :)....



salam buat sesiapa yang menbaca blog aku nih. dipersilakan singgah menyinggah ye. ajar kan lah sesuatu kepada aku kerana aku budak yang bru mengenali dunia blog ini. masih hingusan lagi...ade sape2 nak tolong lap kan x.heheheheeee....
so, ape ek aktiviti aku di hari minggu nie. aku ngan mak telah berjanji semalam nak klua tuk shoping. ade lah cket2 barang yang perlu dibeli. expecialy barang2 aku lah. xlama lagi
da kene msk U balik. sebab 2 nak kene prepare cket. tiap2 sem slalu lah cmnie. tunggu nak dekat msk n juga tunggu sale bru lah nak p beli barang2 2 sume.huhuhu....tp skg my mom pun dah x keje....minyak pun naik...beras pun da mahal..mcm2 lah da naik skh nie. so, kene la bjimat cermat la npk ny. kesian rakyat2 kat malaysia nie kan. ynag kaya bertambah kaya n yang miskin makan pasir je lah.

seperti kebiasaan aku akan keluar dgn my mom je lah klu nak shoping lebey cket. mklumlah mak aku 2 macam bank begerak la bagi aku. dalam kul 11 ktorng kluar rumah dengan menaiki LRT. tempat 1st skli ktorang p ialah The Mall. lama gler x p kat c2. xramai pun org. best2..aku x suka tempat yg sesak dengan orang. pusing punya pusing mak aku je yg dapat beli barang die. cian die...klu x
de aku x bshoping lah die. then aku p survey2 barang2 aku nak beli..da tgk da yg mn berkenan tp aku nak tgk tempat len dulu.huhuhu...sian lagi kat mak aku 2.dah la tua...terpaksa lah jalan ikut kan aku.huhuhu.... then dalam kul 3 ktorang pun blah dari tempat iti dan menuju ke sogo.

stop jap....
take a short break....
cerekarama malam ni best ar.....nak tgk jap
heheheeeeee....

i'm back...
sambung balik cite tadi.huhuhu....sogo which is place that i alwayz choose to shoping there.hahaha...yela...tmpt yang paling dekat 2 ngan umah aku. then kat c2 pun de macam2. dekat dgn jalan TAR lagi lah macam2 ade.hehehe...ampai2 je kat situ puna la rmai nya umat. yela ari mgu de sale gler2 ar...mana x ramai. macam semut baru jumpa sebekas gula la kata kan. kat situ pun aku n my mom berpecah. mana x nya. mak aku nak cari bag aku lak nak cri benda len. masing2 cari sendiri. mana cukup masa nak tgk2 sume 2 mgam orang2 yg rami2 tuh. pening aku. nak p fiting romm pun kene beratur panjang nak tungu giliran msk. orang
yang bratur kat casher pun panjang gak. pelik aku lah...time2 minyak naik n barang2 len pun naik gak ramai masih lagi bley bshoping sakan dengan ada nya sale nie. hurm...macam mn dengan saranan PM kita yang hendak kan kita mengubahkan cara hidup nie. maybe kenaikan minyak nie belum dirasai lg memandangkan baru sajaha kenaikan ini di naikan. ahkirnya dengan keadaan gler punya ramai orang aku dapt gak membeli somthing. act, benda 2 xrancang pun nak beli tp da mak aku nak bayar kan. aku pun balun lah.hehehe....n aku dapat beli botol air...bkn mcm bdk sekola 2 punya ok. di sebabkan botol plastik ari mineral 2 tidak elok tuk digunakan berulang kali aku beli lah botol air 2...nie baru de pic...

cute x..besar kan.leh mnm puas2.huhu...di botol iti ade ditulis.....

B = be yourself
" you are born as who you are not as what others want you to be"
B juga......
+ Blacksheep
+black...my fav color
+b.........my identity


dalam pada itu juga aku memcari barabg2 yang kkk ku kirim. penat sey berjalan. aku kuat kan gak. klu cam2 pun aku da penat ni kan pulak mak aku yang da tua 2. isyk2...cian mak aku 2 kan.tp nak wat cmner. nak beli brg kene de die kan.hehehe....ktorang x mkn pun sepanjang klua 2. mak aku lak da dahaga. mm...so nak jimatkan masa ktorang juz makan kuih n oder abc. coz da petang...xkan nak mkan nasi kan b4 kluar umah pun ktorang da bedal nasi dl.huhuhu....sedap n kenyang la gak.

dalam lbh kurang kul 6 ptg ktorng nak balik da tp singgah last time kat The Mall.hahaha... di The Mall ktorng p last2 mnt n tkejar2 x nak balik mlm. nie dsbb kan juga benda yang aku nak 2 xde kat sogo ade plak kat de The Mall yang aku da survey dl b4 p sogo.hahaha...lg la bertambah2 kecian kat mak aku yg sorang 2. walaupun benda 2 mahal die tetap belikan kat aku. walupun die x keje skg...wlaupun brg2 dah naik...walupun die da penat sgt2.mak....luv u so much mak! maybe aku x luahkan kat mak dengan kata begitu...aku xjadi anak yang baik...aku xseperti yang mak inginkan. tp ketahuilah yang aku syg sgt kat mak. ade cara len yang aku tunjukkan tp mybe mak x mengerti dan merasainya...mak..maaf kan anak mak nie yeh. sayang sgt2 nagn mak... kul 7.30 sampailah ktorang kat umah dengan menaiki cab. sib baik jalan x jam.huhuhu...huaaaaa...penat! kaki ku da lenguh2 n penat...bilik pun besepah.isyk3......ape nak jadi...


p/s : mak aku aku yang tolong urut kan. aku lak?? ade sape2 yang nak tolong urut kan aku x...heheeee...




1 comments:

bluerisyca said...

mm..mak kite tu walaupun xde duit sgt die akn cube bli ape yg kite nak..xkira benda 2 murah atau mahal..tp mak kite xprnh nak mintak2 ape2 dri kite kan kcuali berjaya dlm hidup..2 la mak..smua orang sygkan mak..kite beruntung msh ade lg mak..mak mampu menjaga 10 org ank tp 10 org anak blum tntu mampu jga sorang mak..