my book...





ha...nak tau 2 buku ape..???
mst rmai yang tak tau kan....
tu lah buku yang aku kene blaja dalam 2 tahun nie.....
besar n berat tau...harga nya pun bley tahan lah.....huhuhu...
nasib la baik tak gune tuk semester nie jer...
kalu lah buku camtu kene beli tiap2 semester kering gak poket kan...heheh...
tapr kalu tuk pelajaran pe salah nya klu kta brbelanja lebih...
kita kurangkan perbelanjaan lain....
lagi pun sakarang ni pun kan ekonomi pun tak stabil lagi....
sumenya kene perlu kan duit kan....

okey...berbalik kepada buku tadi tu....
starting last monday ari tu lah aku kene bawak buku 2 ke stiap kali kelas cataloging....
agak memcabar gak lah nak catalog buku yg kt library 2....
korang ingt senang ke ape nak sediakan services or buku yang korang akan bakal gune kt library tu...
setiap benda aku kene tengok peraturan or rules yang ade kat dalam buku 2...\
bukan men bantai jer nak catalog buku.huhuuuu....
ha...nama buku 2 AACR.....(sort form from America Angelo Catologing Rules)
sejajer jer nak bg sepapa yg singgah kat umah aku nie tau....
kalu kat malaysia nie kan librarian yang kat library 2 orng mana nak heran sgt...
(librarian nie bukan librarian kt skolah2 tu tau)
tak macam orang yg keje or blaja as a doktor, peguam n engenering n so on...
tapi kalu kat oversea orang2 kat sana memandang tinggi profesion librarian nie....
nak jadi librarian kt sana pun kene de master tau....
aku sje je nak bgtau...coz setiap kali org tye aku akm coz ape.diorang cm tak tau n then mst tye bley keje pe je lepas nie....
aku pun jwb ar librarian....diorang ingt librarian 2 dok susun n cop2 buku je ke weh....
act...banyak keje len lagi ktornag nie leh amk lah....
xsemestinya kat library jer....
kitaornag nie menguasai dalam bidang in managing the information....
kat mana2 pun ade information....
so jangan sempit kan minda anda tentang librarian okey....
sje nak berkongsi sedikit ilmu ngan korang sume..:)



p/s : lps nie slalu2 lah p ke library 2 eh...macam2 ade....heheh...
seperti aku berintenet di library...hahahaha...:)

0 comments: