selesai sudah





akhirnya selesai sudah aku menbaca noval itu setelah bminggu aku membacanya. dari aku start exam hingga lah aku dah pun bcuti skrang nie.huhuhu...punya la lama aku nak abiskan sbuah buku nie. kalu dulu hanya dengan semalam aku boleh habis membacanya. kenepa eh skg nie....mungkin dsbabkan aku bz kat umah n slalu online membuatkan aku leka dan tidak ade ms tuk membacanya. hurm...novel nie kira bley tahan gak lah...a bit boring.huhuhu...aku suka karya2 norhayati berahim nie...byk buku2 nya yg best2....


nie cerita nya...


Dia dilahirkan di luar kemahuan ayah dan juga ibunya. Namun, die pasrah dengan ketentuan ILLAHI walau dendam terus menghuni di hatinya. Perkahwinan yanh diatur kiranya tidak menjanjikan apa-apa buat dirinya. Bagi die, suami milik isteri yang abadi. Mesti dkasihi sepenuh hati. rupa-rupanya tidak ada apa yang dapat dipegang pada janji manis seorang lelaki. Setelah sekian lama mencari di mana harga diri, di mana kesilapan diri, die bangun semula bersama tekad dihati. Meskipun disingkir, meski diuji, namun jiwanya tidak pernah mati. Bahagia mesti dicari, peristiwa pahit mesti dilupai kerana hati wanitanya percaya, esok masih ada cahaya, masih ada sinar bahagia buat dirinya. sekian....

nak tau serba sedikit mengenai penulis..???

Norhayati Berahim nama diberi. merupakan anak ke-4 daripada 8 adik beradik. berasl dari melaka. amat gemarkan warna hijau yang bagi nya melambangkan kehidupan semula jadi. kegemarannya diwaktu lapang ialah camping, melancong, membaca, menulis dn komputer. sejak di sekolah menengah lagi beliau sudah mula aktif dan meneujukkan bakatnya di dalam bidang penulisan ini. selain dari novel. beliau juga aktif menulis cerpen dan juga puisi. kebanyakan novel nya membela nasib kaum wanita yang ditindas dan dinafikan hak nya sebagai seorang isteri, ank perempuan yang dianggap menyusahkan dan kekuatan seorang anak perempuan untuk meneruskan hidupnya. kesimpulannya, dalam setiap novelnya, beliau mahu wanita bangun dan memperjuangkan hak mereka berdasarkan landasan yang betul!


p/s : dgn peredaran masa..wanita2 skg sudah pandai dan lebih berjaya dari lelaki.kpd wanita2 diluar sana...perjuangkan hak kamu...hehehhehe...bg lelaki..teruskan lagi usaha kamu ok...



0 comments: