macam-macam



entry kali nie aku nak story bnda yg aku wat pada hari jumaat yg lepas . sepatutnya aku nak buh cerita nie pada ari 2...then result pulak kluar on dat day. so..aku lebih excited nak citer pasal result gak. sbb 2 x tercerita bnda yg aku nak cita nie.

hurm...act on dat day lah aku da berniat nak potonng rambut aku nie. mula2 terasa sayang gler nak potong. of coz la potong pendek kan coz skang pun rambut aku hanyalah paras bahu jer. sudah lama aku tak potong rambut seperti rmbut tomboy. klu nak tau...aku nie dari kecil (skolah rendah darjah 1) smpailah aku form 3 aku puyai rambut tomboy. klu panjang cket jer mula la mak aku suh potong. alasan die kata nnt x rimas nampak kemas jer senang nak urus kan. tapi aku xde lah perangai cm tomboy tau. dari dl lg aku tringin nak memiliki rambut panjan. skg bala sudah sekian lama ny aku brambut panjan tringin lik nak rmbut cm dl. xlah sependek ms aku tomboy dulu eh. mmm..bla da brambut pendik cmnie tringat gak zaman aku dulu (zaman budak) huhuhu...aku p kedai yang selalu menjadi tempat aku potong rambut. sib baik x de la rmai sgt orang. puas aku membelek majalah konon nak pilih style cmne padahal da tau nak potong cmner kan.huh...sib baik gak price still d same cm dulu gak. mn tau minyak naik nk gunting rambut pun naik.hahahha....hurm..i like my new hair :)...nasib la lawa kan. puas ati la gak...i lik it...;)..hahahah



MOMO ku yg gemok.....dahaga ker.minum air ey



KIKI n MOMO....pandai2 lah bkawan n bkongsi eh...

setelah selesai guting ramb
ut kat kedai yang sgt2 dekat je ngan umah aku...jalan kali x smpai 5mnt dah pun smpai. aku singgah jap kat pet shop.huhuhu...nak tau pe aku wat? aku p beli lagi seekor hamster. so aku suda pun punyai sepasang hamster. skg KIKI da de KAWAN...da x kesunyian la die nnt. kedua2 hamster aku betina untuk mengelakkan kejadian tak diingini.huhu....xmahu den nak jaga anak die klu beranak.mampui den cmnie.huhu...rumah die pun kcl jer..xmuat nak sumbat byk2 dlm 2. so..hamster nie aku nak nama kan die MOMO..sbbny die gemok n bulat.eee...geram lah.color die sama je cm kiki tp de ptambahan 1 lg warna iaitu hitam. my paberet color..:). aku sbnarny inginkan hamster 2 color len...putih n itam or putih n grey. malangnya stock baru yg smpai 2 xde lak warna 2...hope kiki n momo happy n jd anak aku yg baik.hahahha...wah mcm2 die mkn. aku bagi die mkn carrott..sawi n apple. ingt diorang x mkn bnda 2...mklumla bru 1st time bele hamster nie....

for today...
ape ye yang aku wat...mlm smlm da la aku tdo lmbt. bgn pun lambt gak. da bgn 2 leh ttdo lg kat bwh smpai mak aku da bising2.huhuhu....yela die janji ngan aku nak p beli brg2 dapur kan. aku pun pe lg p la trus mndi wlaupn tgh2 ngantuk lagi 2. kul 1 aku p pasaraya OTK yg dekat gak ngan umah aku. jalan kali jer...tp bla balik kene ar naik teksi kan coz barang byk gler. abah aku lak p langkawi...so xleh la die bwk ktornag nak p beli brg2. kene gak beli arini gak.byk brg2 yg da xde. cian mak aku 2...time aku de je bru lah senang cket die. bru lah aku leh teman die p mn2 pun...leh la die klua.asyk dok jg cucu n famly.cian mak aku,,,mmm.....


bala aku sudah sentuh bab2 famly nie..famly aku cmner ye?? tak tau cmner aku nak cita aku nak mula kan. nak ngadu kat sape yer. nak kata kawan xde...ade je..nak kta xde adk bradik len...ade jer. ape masalah aku nie??? mcm de smthng wrong jer. tak tau kat mn yg silap ny. ngan abah...mak...along...chick...n aku.msg2 mcm wat hal sendiri jer. msg2 de prob...msg2 dengan sikap diorang yg cm2. ktorang adik beradik mmg xberapa rapat sgt. juz aku je mmg rapat ngan kakak aku 2. tp..aku rasa cm x selesa tuk bcerita ngan die. mybe sbb pbezaan umo yang jauh.mmm...ntah la pe nak jadi. kebanyakan ny aku memendam segala2. bla da lama lupa la aku. senyap menyebabkan aku lupa segala2 ny. xde la jd tension or gile dsbb kan problm 2 kan. orang kata silent is d best solution 4 problem kan. mm..pape pun tgk je la nnt cmne..skg nie aku tekad untuk membuat perubahan. ia juga harus la dilakukan sdikit demi sedikit agar perubahan itu kekal dalam diri kita. setakat nie aku masih mampu untuk melakukan ny...



p/s : xbley bla bla ingat2 england x msk world cup.huh..hampeh tul england. xbest ar cmnie...xpe akan ku sokong germen lak.heheheh...



0 comments: